1.Další reakce na vyhlášku-příspěvky 10

01.08.2022 20:49

Příspěvky budeme průběžně přidávat: první blok 10 příspěvků

10. Zdravím,

chci se omluvit, že reaguji až takto opožděně, aktuálně jsem na čtvrtroční pracovní stáži na Kypru v rámci Erasmu+. Zrovna dneska jsme se se spolubydlícím bavili o táborech a já jsem tak zavzpomínal na staré časy, kdy jsem jezdil na Tábor do Jindřichovic. Upřímně mě to namotivovalo k tomu, ucházet se příští rok o místo instruktora. Pak jsem si ale uvědomil, že je do jisté míry ve hvězdách, jestli další Tábor bude, když je situace taková, jaká je. A proto bych se tedy rád vyjádřil k tomu, co pro mě kroužky, tábory a i samotný Domeček znamenal.

Moje celé dětství se prakticky „točilo“ jen a pouze kolem kroužků. V mém nejproduktivnějším roce jsem měl každý všední den alespoň jeden kroužek, v rámci kterých jsem poznával nové lidi, učil se novým věcem a obecně rozvíjel svou osobnost a fyzickou kondici. Co ale není na první pohled zřejmé je, že jsem se díky Domečku dostal k florbalu a právě díky Domečku, který mě k florbalu přivedl, jsem mohl hrát jeden rok ligu dorostenců za Frýdlant a také spoustu menších turnajů za Nové Město.

Díky Domečku jsem si také obrovským způsobem vylepšil angličtinu a dostal vlastně úplně první možnost mluvit anglicky s cizinci. Tábory jsou kapitola sama pro sebe, protože z nich mám tolik úžasných zážitků, že by jen povídání o nich vydalo na jeden román. Bez kroužků v Domečku bych rozhodně nebyl tím člověkem, kterým jsem teď.

I kdyby Vám tento email měl pouze dodat motivaci k boji proti tomuto iracionálnímu rozhodnutí, tak jeho psaní nebylo ani trochu zbytečné.

Držím Vám palce    Smutný Jan

9. Zpráva od Pavla:          Patřím mezi ty, kteří se nějakým způsobem podíleli a podílí na chod "domečku" ve formě lektorské. V současnosti nejsem aktivní, ale práci tohoto zařízení sleduji a je-li příležitost, aktivně se zapojuji. Proto mne překvapilo chování MŠMT v souvislosti s vydáním výše zmíněné vyhlášky. Pro naše město to znamená omezenou aktivitu s dětmi ba přímo její likvidaci a to si naše město rozhodně nezaslouží. Naprosto nesouhlasím s likvidací našeho zařízení!

Pavel Šmidrkal

8. Vyjádření podpory DDM Středisko volného času „ROROŠ“

Tímto vyjadřuji svou podporu našemu „Domečku“.

A to nejen proto, anebo právě proto, že jej navštěvovali oba synové, já, jako dítě a donedávna i jako člen jednoho z kroužků.

Jakékoliv omezení, krácení podpory státu vůči tomuto zařízení, jež má za následek nemožnost dalšího fungování v té míře, jak je nastaveno, je alarmující.

DDM vnímáme jako možnost tak potřebného vzdělávání a rozvoje dětí. Zde děti získávají dovednosti, znalosti a v neposlední řadě schopnost fungovat v kolektivu, kde jsou dobrovolně a rádi. Právě možnost navštěvovat kroužky z oborů, k nimž by se jinak nedostali, jsou důležité. Zde jsou z vlastního rozhodnutí a rádi. Získávají ocenění, kterého mnohdy jinde nemají šanci získat, pochvaly, jistoty, že jsou v něčem výjimeční. Zvláště široký záběr sportovního, přírodovědného a uměleckého směru je obdivuhodný. Stejně tak menší skupinky a tím pádem možnost věnovat se každému zvlášť. Spousta vedoucích jsou lidé, pro něž je také radost předávat své znalosti dál. A z některých dětí, které prošly DDM se opět stávají vedoucí. Toto je cesta, kterou je správné jít a maximálně podporovat fungování těchto zařízení. Zde se dotváří osobnosti, kterých si vážíme, kteří něco umí.

V neposlední řadě je to pro mnohé i jediná možnost zájmové činnosti s nižší cenou, než jsou zařízení soukromá, ale i některá státní.

Ing. Dana Zemanová

7. Dobrý den, paní ředitelko.

Ze zpráv, které se dočítám, jsem naprosto zhrozena, mé dvě děti doposud navštěvovaly pouze sportovní kroužek (hlavně kvůli nízkému věku), ale měla jsem v plánu je postupně hlásit na další - dceru zajímá včelařství a výtvarná činnost, horolezení a doufala jsem, že děti budou v DDM moci trávit část svého volného času. Jsem velmi spokojená s vedoucími kroužků, jejich kreativním a láskyplným přístupem, který jsme měli možnost zažívat na dílničkách.

Jestli volný čas našich dětí nemáte naplnit Vy, tak ale kdo, prosím?! Přiznávám, že jako pedagog tomuto počínání naprosto nerozumím! Kdyby bylo potřeba s něčím pomoci, nabízím se s velkou ochotou.

Velmi bych uvítala, kdyby spolu s odešlým panem ministrem odešla i stupidní /omlouvám se, ale nenacházím lepších slov/ vyhláška. S přáním jen toho nejlepšího a upřímným pozdravem   LB

6. Dobrý den,

jsem velmi šokovaná zprávou o změně vyhlášky, která neumožní všem stávajícím DDM dále fungovat!! Pro rodiče a jejich děti je nezbytně důležité, aby děti mohly trávit volný čas kreativní a kvalitní náplní v ověřeném a bezpečném prostředí. Naše děti navštěvují aktivně kroužky a účastní se táborů v DDM, nedovedu si vůbec představit, že to nadále nebude možné. Kde naše děti pak budou trávit čas, když jsme v práci? Budou se poflakovat někde po venku a my budeme trnout, co se jim kde stane, jaké se chytnou party a nebo budou sedět u počítačů a věnovat se PC hrám??

Ta představa je hrozná. V nabídce jsou sice nějaké soukromé aktivity, ale zaručí nám někdo, že budou mít kvalifikované vedoucí? Nehledě na to, že takové soukromé aktivity jsou finančně náročné a většina rodin na ně ani nedosáhne. Já a můj muž s takovým zásahem do potřeb dětí a rodičů nesouhlasíme a protestujeme.

Jsem znechucená tím, jak naše vláda hledá úspory tam, kde je to úplně nejméně vhodné, na dětech, na kterých závisí budoucnost státu. Základní úlohou státu je podpora rodinám a budoucí generace, a takoví politici, kteří jednají v rozporu, by v politice vůbec neměli být, natož na MŠMT. 

Pan ministr a ostatní „chytří“ by si to měli jít zkusit, jak to vypadá v praxi, pak by si té práce, vážili určitě víc! Nechcete zvážit nějakou možnost zveřejnění problému v médiích?

Držím palce v dalších jednáních.

Ida Havránková

5. přišlo zatím jen přes SMS

Ahoj Yveto, Pavel mi řekl o problému financování DDM. Jdeme s Vámi bojovat.

Sandra-Grenoble-Francie

bývalá účastnice Evropské dobrovolné služby v našem domečku

   4.  Dobrý den.

    Velmi nemile jsem byla překvapena zprávou z DDM, že se má omezovat jeho provoz. Je to smutné.

To, co se za mnoho let vybudovalo, se má rušit. Určitě k tomuto rozhodnutí nemohli přistoupit lidé, kteří mají zájem o budoucnost dětí a jejich harmonický rozvoj. Nové Město pod Smrkem leží na hranicích s Polskem, dá se říci "na konci světa". Pohyb obyvatel je tu veliký, pro mnohé přestupní stanice "za lepším". Téměř všichni rodiče dojíždějí do zaměstnání do vzdálenějších měst /Liberce, Chrastavy/ a nemají čas se věnovat svým dětem. Ve větších městech mají děti možnost navštěvovat sportovní oddíly a jiné zájmové aktivity. U nás v DDM je spousta kroužků pro všechny věkové skupiny dětí, od 3 do 18 let.

    Sama jsem 9 roků vedla kroužek Cvičení rodičů s dětmi a přibírala i logopedickou činnost. Lidé, kteří kroužky vedou, pracují po pracovní době s nasazením a láskou k dětem, to už možná někteří, co rozhodují o těchto záležitostech ani nechápou.

    Vím, že je zapotřebí šetřit, ale to co je navrhováno nebo už rozhodnuto, správné není. Šetřit by se mělo jinde, tam kde se zbytečně rozhazuje a určitě taková místa jsou. Omezování provozu DDM by byla nevratná ztráta a podepsala by se na hodně dětech z města a okolí.

Snad těch několik postřehů poslouží k zamyšlení a zodpovědnému rozhodování. Daniela

albumrajče

3. Zpráva od Šimona:          Myslím si, že domeček je pro naše maloměsto důležitou součástí. Děti zde mohou navázat nová přátelství, naučit se různým dovednostem a celkově se zde můžou posouvat. Já sám jsem v domečku chodil na výtvarné dílny, badminton, včelařský kroužek a lezení. Našel jsem si v něm spoustu dobrých přátel, a byť domeček již pár let nenavštěvuji, mám z něj krásné vzpomínky, a ke všem aktivitám, kterých jsem se účastnil, mám stále kladný vztah a rád je dělám. Jelikož jsem v domečku strávil spoustu času ve svých letech na ZŠ, můžu určitě říct, že kolektiv zde mě i částečně v nějakých věcech vychoval. Sportovní kolektiv plný zapálených sportovců, kteří dbají na fair play a výkony studentů, lásku k přírodě a umění a mnoho dalšího by byla opravdu škoda odebrat dětem, které by akorát byly zase o krok blíž hledat zábavu v telefonech a nerozvíjet se ve svých talentech. Doufám, že to s domečkem dopadne dobře, a že bude dál fungovat a dávat dětem zábavu v mnoha směrech.

2. Jak je důležité míti Filipa? (tedy parafráze na divadlo), ale myslím to vážně. Je fakt důležité fungování Vašeho "domečku" ? Za celou rodinu vám všem fandíme a chlubíme se vámi i mimo naše městečko:-).

Já vím, poslední školní rok jsem dost flákala aktivitu badminton, zčásti zdravotní problémy apod., ale chci se na příští školní rok polepšit. Pro mě (a nejen pro mě) je důležitý setkat se při sportovní aktivitě, protože těch pasivních je až dost. Rádi se zas zapojíme i do akcí v Dělňáku (velikonoce atd.).

Posílali bychom k vám i vnoučata, ale jsou trochu z ruky v Podkrkonoší.

Hlavně jsem chtěla říct, že i na tzv. konci světa je co nabídnout, zažít a pokračovat v tom dál :-).

Zdravíme všechny Helga a Míla Bláhovi

1. Dobrý den, moc nevím jak začít a vlastně ani jak skončit.

Jen vím, že bych určitě chtěla napsat, že SVČ Roroš (především pak Výtvarná dílna IŠP) zaplnilo celých mých 9 let povinné školní docházky spoustou zábavy, umožnilo mi trávit volný čas smysluplným způsobem, přineslo mi do života spoustu přátel a hlavně zkušeností a zážitků, ze kterých čerpám až dodnes. Ráda na těch 9 let vzpomínám a velmi by mne mrzelo, kdyby něco, co přináší radost tolika dětem i dospělým, něco s tak dlouholetou tradicí a se spoustou pozitivních ohlasů, mělo končit.... a to i přes to, že už v Novém Městě pod Smrkem nebydlím...Je to totiž jedna z "věcí" která dělá Nové Město Novým Městem... Kateřina



 

 

 

—————

zpět