2.Další reakce na vyhlášku-příspěvky 21

10.08.2022 21:53

Příspěvky budeme průběžně přidávat: dnes 21 příspěvků

21. Dům dětí a mládeže SVČ "ROROŠ" mi otevřel spoustu dveří. Nejen vstříc několika různým zájmům — od výtvarky, florbalu po včelařství — ale také do světa. Domeček mi pomohl obklopit se těmi správnými lidmi z našeho města, kteří měli zájem o sebe a své okolí. Ale pomohl mi také poznat lidi ze vzdálených míst a navázat s nimi pevná přátelství. Přisuzuji to právě Domečku, že se na svět dívám se zájmem a jeho rozmanitost vnímám jako inspiraci. Kontakt s nadšenými lidmi z celého světa, který mi Domeček během dětství dal, mi do velké míry ukázal, jak obohacující je poznávat život za hranicemi své bubliny.

Trápí mě současný směr, kterým se volnočasové vzdělávání ubírá. Omezit a postupně zrušit aktivity, které Domeček nabízí, by bylo pro město, jako je to naše, dalším krokem ke ztrátě perspektivní budoucnosti. Všechny děti musí mít přístup ke kvalitním činnostem, kterými si tvoří vztah k místu, k ostatním a k tvořivým činnostem jako takovým. Ne jen děti z velkých měst a ne jen ty, jejichž rodiče si mohou dovolit neustálé dojíždění.

Jsou to právě tvořivé, pravidelné a rozmanité činnosti, které dětem dovolí poznat okolní svět a hlavně sebe samotné. Zjistit, co je baví, a kudy chtějí jít. Alespoň mně v tomhle Domeček dal neskutečně moc. A představa, že další děti v našem regionu nebudou mít ty stejné možnosti, je pro mě nepřijatelná.

Jsem proto rád, že tým Domu dětí a jejich přátelé, mezi které se hrdě počítám, rozjeli akci s cílem změnit škodlivé ministerské rozhodnutí. Věřím, že to zvládneme. Ostatně máme na své straně rozum, odvahu, rychlou orientaci a štěstí.

Pavel Dostalík

20. Nesouhlas s vyhláškou

Zdravím všechny z Domečku.

I já musím reagovat na zprávu, která mě nemile zaskočila.

Jelikož jsem také mamina dvou malých dětí (které by měly v září nastoupit do DDM ) a která si přeje pro své drobečky smysluplný průvod v etapě jejich života, tak s touto vyhláškou absolutně Nesouhlasím!!

Domeček dětí nás doslova očaroval, je to krásné a čisté místo, cítím v něm obrovské zázemí pro naše nejdražší, cítím v něm přátelství, lásku, respekt a porozumění. Byla by obrovská škoda sebrat dětem i to poslední bezpečné a přátelské místo, co jim tu zbylo.

Prosím hrdinky z domečku, aby to nevzdávaly a dále bojovaly za naše děti.

MÁ TO SMYSL. Děkujeme za vše, co děláte.

Veronika Stibitzová

19. Nesouhlasíme s vyhláškou

Dobrý den. Velice mě mrzí, co jsem se dočetla o možném zrušení DDM. Dcera navštěvuje výtvarný kroužek již několik let. K paní Špálové chodí velice ráda a my jsme spokojený, že svůj volný čas tráví nějak smysluplně a ne s telefonem v ruce. Doufáme, že vše dobře dopadne a v budoucnu bude do Domečku docházet na některé kroužky i naše mladší dcera. Držíme pěsti. Slámovi.

18. Reaguji na změnu vyhlášky:

Chci tímto dát na vědomí všem, jak moc důležité jsou pro nás aktivity organizované naším "domečkem". Mám 3 děti a všechny si zde prošly nějakým kroužkem či aktivitou. Dvojčata, 6 let, by ráda pokračovala ve sportovním kroužku i nadále. Sportovní kroužek pro nás nikdy nebyl jen o sportu. Také o lidské laskavosti, přátelství. Moje děti si užívaly pohybu v prostředí, které považovaly za zábavné i bezpečné, za láskyplné. Pro mě jako jejich maminku to bylo moc důležité. Díky komornímu počtu dětí i prostředí se instruktorka vždy mohla soustředit na každé dítě, věnovat se mu dostatečně a celá parta kroužku pak byla taková rodina. Takže kroužek plnil nejen sportovní, ale i sociální funkce. Děti si zde našly svůj prostor, svoji důležitost. Možností, kam by dítě mohlo docházet za kroužky a sdílet je se svými přáteli, není ve zdejším kraji mnoho. A myslím, že ještě méně je vůbec v celé ČR takových, kde se věnují aktivitám se srdcem, empatií pro dětskou duši tak, jak to dělají v našem "domečku".

Absolutní oddanost, srdečnost, rozmanitost, tvůrčí přístup. A to je také to, čemu se zde učí naše děti. Já tímto děkuji všem, kteří se na chodu SVČ ROROŠ podílejí. Přeji hodně zdaru a sil personálu. Toto nejisté období snad brzy přejde a to ke spokojenosti nás všech. Doufejme.  Jolana

17. "Vážený náš ""domečku"",

jen stěží nelze nereagovat s velkým zármutkem na vyhlášku ministerstva školství. Jsem jedna z maminek, která velmi ráda navštěvuje se svou ratolestí cvičení rodičů s dětmi, a těšíme se, že se za rok budeme moci účastnit dalších pro nás vhodných kroužků. Kromě příjemně a užitečně stráveného času s lidmi, kteří svou práci odvádí se srdcem na dlani, je pro mě a mé dítko důležitou součástí začlenění, socializace. A to v dnešní době platí dvojnásob. A proto obrovské DÍKY za to, co pro nás děláte. Budu doufat v zázrak a držet Vám pěstičky!

Miloslava M.

16. Dobrý den,   Je mi z toho smutno.

Pamatuji si, jak v tomto městě byla jediná možnost, kde trávit volný čas: pionýrská organizace. Až po čase pár lidí našlo odvahu a založili další zájmové kroužky, jako dětský divadelní soubor Tečku (paní Špálová), dětský pěvecký sbor Hlásek (pan Švácha), šachy (pan Klápště) a informační techniku (pan Jeřábek).

A teď, když je zájmových kroužků více a jsou soustředěny do jednoho DDM, tak se to zase všechno zruší? Vracíme se do komunismu?

Je mi smutno i z toho, že neumím pochopit PROČ, se něco takového děje. Vždyť vše doposud fungovalo a fungovalo to dobře.

Jsem rád, že mé dítě má možnost vybrat si kroužky, o které má zájem. Vždyť je přeci správné, že rozvíjí svůj talent a kreativitu. Stejně tak je přeci správné, že chodí sportovat. Nechci postavit své dítě před rozhodnutí, který jediný kroužek bude navštěvovat. Nechci, aby mé dítě namísto návštěvy ostatních kroužků sedělo doma u televize. Nechci, aby se mé dítě nemohlo setkávat s kamarády u něčeho, co je všechny baví. Pavel Hošek

15. PROČ ? Proč má někdo potřebu řešit a předělávat něco, co už dlouho a v pohodě funguje? V Novém Městě pod Smrkem žiji od narození, a tak můžu sledovat, jak se tady postupem času hodně věcí mění a bohužel většinou to není k lepšímu. Nejhorší je, že největší zaměstnavatel Textilana je již dlouho v troskách a tak hodně lidí musí za prací dojíždět. Dvanáctihodinové směny jsou běžné. Jsme tady přímo na hranicích, a jak se říká - kde nic tu nic. Pro děti mimoškolního vyžití tady moc není a proto nás většinu rodičů a prarodičů udivuje, co se to zase za nesmysl vymyslelo někde v Praze od stolu.

V našem městě je NÁŠ DOMEČEK už mnoho let známý, a vystřídala se v něm spousta generací, jak na kroužcích nebo na táborech. Já osobně jsem dlouholetá externí spolupracovnice, domečkem prošly moje dcery a nyní, i když bydlí jinde, jezdí sem vnoučata. Mrzí mě i mé kolegy a kolegyně, že tím jak je teď nastavená vyhláška o fungování DDM vlastně naše snažení a práce vyjde vniveč. Malé domečky padnou a děti rodičů, kteří jsou v práci a nemají možnost a ani finance dítě na kroužky vozit si sednou k televizi nebo počítači, místo aby trávili svůj mimoškolní čas sportem, tvořením nebo jen tak v kolektivu na kroužku. Hlavně, že se všude volá - zvedněte děti od počítače!! U nás, v Novém Městě pod Smrkem pro děti, které mají zájem sportovat, tvořit nebo si jen tak užít s kamarády, nic kromě DDM nemáme. A proto prosím přehodnoťte své rozhodnutí a NEBERTE nám náš DOMEČEK a naše kroužky, na které jezdí děti i z okolních vesnic. Doufám ve zdravý selský rozum. Ilona K.

14. Nesouhlasím s vyhláškou

            Dobrý den, tato zpráva o možném zrušení DDM mě mrzí. V NMpS jsem nevyrůstala a tak vás nenavštěvovala, ale to proč bych stála za tím abyste stále fungovali v budoucnu je to, že jsem se vdala a s manželem stavíme své bydlení. Budeme tu chtít založit rodinu a možnost kroužků je hodně velké plus, na co by případně koukali i jiné mladé páry pro rozhodování místa bydliště. Držím pěsti a přeji si, aby vše dopadlo dobře. Klára B.

13. Ivčo,

děkuji za zaslané. Vše jsem přečetla a je mi z toho smutno. Co asi bylo podnětem k potřebě novelizovat vyhlášku, která fungovala? MŠMT - ministr se nechce zabývat obavami a argumenty zařízení z malých obcí o negativních / likvidačních dopadech vyhlášky na jejich činnost. Pan ministr bude situaci sledovat. Ha, ha, ha! Vybudovat zařízení, získat renomé, klienty, jejich důvěru a přízeň trvá roky a roky. V NMpS se tohle povedlo, Roroš je tradice a patří k městu. Bohužel něco nenávratně zničit je možné během krátkého času. Možná má MŠMT v rukávu nějaké eso - zatím utajenou strategii řešící pokrytí schodku v rozpočtech a v personálním zajištění zařízení ve školním roce 2022 - 2023. Tak si hlavně přejme, aby to vyšlo! Pro děti, rodiče a srdcaře z SVČ a DDM by tento ministerský experiment byl příliš bolestivou ztrátou. V českém příhraničí pestrost nabídky a konkurence jednoduše není.

Držím pěsti!

S úctou Jitka Sochová

12. Milá paní Špálová,

píši jako matka 4 dětí, které prošly DDM v Novém Městě pod Smrkem a hlavně Vašimi rukami na výtvarném kroužku. Byla to obrovská životní průprava nejen po té hlavní stránce, což je výtvarný obor, ale i cvičení jemné motoriky a uvědomění si celkově práce s tělem, myslí.... , které bylo hodně důležité pro jednu z dcer, neb jak je dnes tak časté, ji byla diagnostikována dyslexie, dysgrafie, obrácená lateralita a jiné podobné potvory, a bylo ji to hodně k užitku. Co k užitku, hodně jí ti pomohlo. A to jen proto, že zde jsou lidé na správném místě.

Ale nejen výtvarný kroužek, ale i jiné sportovní aktivity naše děti navštěvovaly. Turistický, cyklistický, kroužek, basketbal, volejbal.....

Opravdu si neumím představit, že by zde již, jak mi říkáme ,,DOMEČEK " nebyl. Mám již malinká vnoučata a ochudit je o ty zážitky, kontakt s adekvátní a hlavně trpělivou a milou autoritou, která jim může ukázat zase jiný směr a to nemluvím jen o jedné osobě, ale všech, co zde pracují a, nebo tráví svůj volný čas s dětmi, kteří mají zájem dělat něco jiného, než jen sedět u počítače.

A teď píši jako jedna z těch, co nějaký kroužek vedla a měla zájem o to, aby z dětí, které chodí do takovýchto zařízení, vyšli ti, co mají zájem o své okolí, přírodu zahradu a své přátele. Nejde přeci jen o to, že si rodiče někam na pár hodin upíchnou dítě, aby měli klid. Jde o mnohem více.

Kde je podpora kroužků, mimoškolních aktivit, aby se děti nepoflakovaly po ulicích, nebo nevysedávaly u již zmíněných krabiček? Všude se o tom mluví, ale pak dostanou takovou podpásovku.

A v neposlední řadě píši, jako tchýně své snachy, která pracuje jako vedoucí v obdobném domě děti, a protože jim je snížen úvazek a mladá rodina platí hypotéku a k tomu dnes tak příšerné ceny za vše, tak asi bude muset odejít a nejen ona, ale ostatní zaměstnanci a další kvalitní mimoškolní výukové zařízení bude zavřené. Na co studovala vysokou školu v oboru mimoškolní výchovy? Na to, aby byla srovnávána s družinářkou, která děti odvede na oběd a pak jim dá volné pole působnosti, bez toho, aby je někam vedla?

TOTO JE OPRAVDU ŠPATNÝ SMĚR VY, PÁNOVÉ A DÁMY, TAM NAHOŘE.

Bohadlová Lucie, rozzlobený a naštvaný občan a matka

11. Dobrý den,
moc mě mrzí, co čtu o aktuální situaci s domečkem :(
Je to moje nejsilnější vzpomínka z dětství, ta léta strávená na výtvarce u Vás. Nejen ale výtvarka, ale i báječné chvíle strávené na táborech a ostatních kroužkách. Pevně věřím, že se stejnou láskou tam chodí i ostatní, po všechna ta léta. Myslím, že “domeček” je nedílnou součástí života dětí v NMpS a byla by ohromná škoda a zoufalost ho nechat zaniknout.
Pevně věřím, že se vše v dobré obrátí a všichni budete moci pokračovat v aktivitách, které už v DDM tolik let úžasně vedete. Brát dětem plnohodnotné vyžití by byl hřích :(
Držím palce a tiše si přeji šťastný konec.
Mějte se krásně a ať se Vám daří.
Jana Hajná

10. Dobrý den.

Omlouvám se za pozdní odpověď, ale nějak nic nestíhám.

Situace mi samozřejmě není lhostejná a to ne jen proto, že mám doma prcka, který bude také jednou chodit na kroužky ve svém volném čase, protože je plná energie, ale především proto, proto že i já do nich chodila a přesto, že jsem v mládí byla pěkné kvítko, tak jsem kroužky navštěvovala opravdu velmi ráda!

Celých 9 let od první třídy dokud jsem mohla, než jsem začala studovat mimo rodné město. 

Nedovedu si představit, že by má Rozálka mohla chodit jen na jeden nebo vůbec žádný kroužek. Přijde mi lepší strávit čas něčím, co člověka baví v mladém věku a může si vybrat ze široké škály kroužků, které se nabízejí než poflakováním se po městě, tropení lumpáren a tak dále. Myslím, že dítě základní školy (obzvlášť povahy snadno zlomitelné), které je něčím zaměstnáno nemá čas ani myšlenky na věci, které se nejen mezi mladými lidmi (bohužel) vyskytují a vyzkoušet tyto návykové látky mohou prakticky na každé ulici a ve všech městech. 

Jako matku dítěte je to věc, která mě opravdu děsí, protože jsem nikdy neměla takový strach o někoho jako o své dítě. Jako by dnešní doba nebyla pro tyhle malé děti už dost zkažená. Teď jim chtějí vzít i to, na co se já tolik těším. Na to až moje dítě bude moct navštěvovat volnočasové kroužky a dělat co ho baví.

Jsem rada, že je někdo kdo s tímto problémem chce něco dělat!  Pokud budu moct s čímkoliv pomoci tak budu ráda, když napíšete.

Mějte se pokud možno co nejlépe. Zdravím úplně všechny v domečku a budu doufat, že všechno dobře dopadne ! 

Hezký den …Adéla Vobejdová

9. Dobrý den paní ředitelko,

právě čteme šokující zprávu o vyhlášce ministerstva školství. Rozhodnutí vůbec nerozumíme a považujeme jej za naprosto diskriminující. Sami jsme jako děti a mladí byli vedeni a organizováni v podobných spolcích. Bez toho si naše formování pro život nedokážeme představit. I po vlastních organizačních zkušenostech a práci s dětmi si neskutečně ceníme všech aktivit, které podnikají podobné skupiny v našem okolí - za všechny DDM v Novém Městě pod Smrkem.

Své děti dáváme do kroužků organizovaných zkušenými a hlavně zapálenými lidmi. Děti si zde nacházejí kamarády a hlavně rozvíjí své dovednosti. Pokud by takové aktivity a jejich podpora měla být zásahem ministerstva ukončena, pak se nejedná snad ani o nerozvážný čin, ale skoro bychom to pojmenovali jako zločin na našich dětech a lidech, kteří se do této služby ostatním s nadšením zapojují.

Jana a Rosťa Dvořákovi z Raspenavy

ps.: může být zveřejněno

8. Dobrý den,

mé jméno je Veronika Dobiášová a ráda bych touto cestou podpořila kampaň na zachování a fungování DDM v NMpS. Díky němu, jsem mohla jako dítě rozvíjet své pohybové aktivity v kroužku Gymnastika a Taneční (kde jsme měly možnost natrénovat a vymyslet i své vlastní choreografie).

Dále bylo skvělé se účastnit soustředění na táborové základně v Jindřichovicích, kde jsem s kamarádkami, v pozdějším věku, mohla připravit program (hry, taneční představení, vzdělávání) pro mladší kamarády. Účastnila jsem se mnoha výměnných pobytů (např. letní tábor Löbau, Magdeburg, atd.) kde jsem měla možnost mluvit s vrstevníky v německém jazyce a najít si nové přátele z Německa, se kterými jsem si několik let dopisovala:). Díky multikulturním programům jsem měla možnost poznat dobrovolníky z různých zemí světa a procvičit si jazykové dovednosti. A nespočet dalších akcí :). Ještě i při střední škole, jsem v domečku vypomáhala při tvořivých dílničkách, měla malinkatou přednášku o stolování a etiketě.

Vzpomínám na časy v DDM s láskou a úsměvem.

Věřím, že se povede DDM zachovat, protože to je skvělé vyžití pro děti i dospělé. Věřím, že již třeba příští rok, se bude moci účastnit tábora na Jindřichovické základně i můj syn a prožije stejně pěkné chvíle, jako já.

Prosím nechte fungovat DDM Nové Město pod Smrkem, je to jedinečné místo, které může našim dětem nabídnout mnoho :).

7. Dobrý den, paní Špálová,

Absolutně nerozumím tomu, že nikdo nevyvodil důsledky, když tuto vyhlášku vymýšlel.

Určitě ráda napíšu, co pro mě docházení do “Domečku” znamenalo.

Stejně jako moji starší sourozenci, i já jsem chtěla navštěvovat výtvarnou dílnu. Pro mě to znamenalo takové pokračování v linii. Ale hlavně také něco, co mě bavilo a spojovalo s dalšími dětmi. A na to navázala i mladší sestra. Čtyři ze čtyř už něco musí znamenat. Zároveň jsem pravidelně vídala své kamarády a také poznávala další, se kterými bych se za jiných okolností asi nepoznala.

S jistotou také musím říct, že každý z nás sourozenců chtěl zkusit i další kroužky. A jako dítě si nedovedu představit, že bych si musela vybrat jen jeden jediný.

Doufám, že to dobře dopadne a jednou do Domečku budou chodit i naše děti. Nerada bych, aby o takovou zkušenost přišly. S pozdravem a přáním hezkého dne Eliška albumrajče

6. Dobrý den, ahoj.

Zájmové kroužky v DDM Roroš navštěvovaly ve školním roce 2021/2022  již obě mé děti, starší hned dva a pro nadcházející školní rok uvažuje ještě o dalším. 

Dávají mým dětem smysluplné využití volného času, kdy na sportovním kroužku badmintonu rozvijí svou pohybovou zdatnost, budují si návyk pravidelně sportovat, utvářejí představu zdravého životního stylu. Běhají, hrají, soupeří - vyhrávají i prohrávají - a učí se tak ve všech oblastech, i té sociální. Výtvarná dílna zrovna tak, pod zkušeným vedoucím se rozvijí všestranně. 
Obě děti se zúčastnily letního pobytového tábora, starší dcera již opakovaně.  albumrajče  Proč děti přihlásit právě sem, byla jednoznačně DŮVĚRA ve vedení, táborové vedoucí a programovou náplň. Zmínit bych chtěla i pedagogické pracovníky ZŠ, kdy paní učitelky rozdají vysvědčení a následně 14 dní tráví v táborové kuchyni. A vaří výborně. Děti sem jezdí s nadšením a především - opakovaně. 
Příměstský tábor nabídl dětem mnoho, zejména pak sportovní vyžití, činnost v osadě a rukodělnou výrobu. Krásné výrobky jim budou příjemně strávený čas připomínat dlouhá léta. albumrajče
V neposlední řadě se situace dotýká i mě osobně, kdy i já jsem účastníkem sportovního kroužku, díky kterému mám možnost aktivního odpočinku.
A za to Vám patří velký dík.  
Marcela F.

5. Vážení z Domečku,
žijeme v sociálně slabé oblasti, dennodenně se zde střetáváme s kriminalitou, vyloučením, neznalostí, zanedbáním. Dojíždíme za prací, zdravotními službami, kulturou, vzděláním. Nutno říct, že je třeba vážit si všeho dobrého, co nám tu zbylo, a tím dozajista služby místního DDM jsou.

Naše zařízení navštěvovala před mnoha a mnoha lety moje matka, před mnoha lety já, nyní ho navštěvuje má dcera. Rozhodla jsem se jako jedna z mála lidí mé generace zde zůstat a vzít na sebe ta rizika dojíždění téměř za vším. Pro své dítě, které je prozatím školkového věku, chci mít jistotu, že bude moct trávit smysluplně čas i v našem malém městě, a že se bude moct rozhodnout, kterým směrem se vydá. Sama jsem měla možnost navštěvovat několik kroužků různého zaměření a bylo to důležité nejen pro mě, ale i zejména pro mé rodiče, kteří věděli, že svůj volný čas trávím smysluplně, a že na zbytečnosti mi zbývá pouhá hrstka času.

Nyní jsem v této pozici já, mám před sebou spoustu rozhodnutí, jak naložit s budoucností. Faktem je, že je pro mne důležité, aby v místě, kde žiji, mělo mé dítě alespoň nějaké možnosti vyžití, aby mělo kvalitní vzory a ve svém okolí perspektivní společnost. Pokud budou služby DDM omezeny, bude to pro spoustu dětí nejen z našeho města velkou ztrátou a pro rodiče, kteří mají zájem o růst svých dětí, jistou ranou pod pás. Kroužky v našem DDM jsou kvalitně vedeny, jsou lidsky i finančně přístupné všem. Držím palce, budu Vám nápomocná, chci žít důstojně i zde, v městě téměř na konci světa.

Hodně sil. Mgr. Jitka Babcová ml. albumrajče

4. Dobrý den!
Omlouvám se, že odepisuji s takovým odstupem.
Chci Vám pomoci a pomoci i dalším generacím. Takže zde je i můj pohled na tyto mimoškolní aktivity.:
Kroužky a jejich mimoškolní aktivity vnímám, jako možnost, jak se může dítě nalézt v tom, co má rád a to mu může pomoci i ve výběru svého budoucího zaměstnání, formovat jeho osobnost a ne jen to. Domy dětí nabízejí vždy velkou škálu možností aktivit. Tyto kroužky se skládají z různých typů skupin dětí a tím pádem i osobností, což dítěti umožňuje si vybrat, kam chce zapadnout.
Dovolte, abych sem napsala i mé zkušenosti. Jsem nejmladší ze čtyř dětí, všichni jsme chodili na kroužky různého typu a to ve vyšším počtu než jen jeden. Od výtvarných dílen až po různé sportovní činnosti. To nám pomohlo, najít si přátelé, seznámit se, bavit se, cvičit ducha i tělo, užívat si, těšit se na každý den, kdy nás takový kroužek čekal a nemuseli jsme se nudit někde u televize. Naučilo mne to mnoho, pomohlo k vývoji a to i mé starší sourozence. Ti by se mnou rozhodně souhlasili.
Tuto vyhlášku vidím, jako naprosto nesmyslnou. Docela mne to vykolejilo.

Snad jsme nějak pomohli.
Mějte hezký zbytek dne a držím s dalším vývojem pěsti! Amálka albumrajče

3. Nesouhlasím s vyhláškou, která by měla platit od 1.9.2022. Kmínková Wanda

2. Krásný letní den,

chtěla bych vyjádřit podporu pro náš Domeček. Obě naše děti touto organizací prošly. SVČ Roroš vnímám nejen jako smysluplné trávení volného času, ale také jako místo pro navazování nových vztahů, získávání nových vědomostí, ale především dovedností.

Opravdu nikdo z těch, kteří se pod novou vyhláškou podepsali nevidí, že je někde něco špatně?

Myslím, že fungování tohoto zařízení je pro naše město naprosto nezbytné, protože nabízí nejen dětem, ale i dospělým spoustu variant, jak naložit nejen s volným časem, ale také jak zrelaxovat a vypnout. V dnešním světě je opravdu důležité, aby tyto možnosti byly.

Se SVČ Roroš jsem několik let aktivně spolupracovala, jsem ráda, že jsem mohla být jeho součástí. Adéla

1. Dobrý den,

jak se píše v článku, jsme tu na konci světa...je důležité, aby naše děti mohly rozvíjet své dovednosti a navazovat kamarádství ve svém volném čase. Rozhodně je zdravější mít pravidelně kroužky, než se poflakovat venku bez cíle či sedět u PC nebo s mobilem v ruce na gauči. To opět rozhodl někdo, kdo vůbec neví, jak se na malých městech žije a komu na dětech nezáleží. Lucie

—————

zpět